Visa patiesība par SkyWay estakādēm

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Kā jau solījām materiālā par stīgu sliežu ceļa struktūru un sešām EkoTehnoParka trasēm, publicējam videomateriālu par SkyWay estakādēm. Tie, kuriem nepalaimējās personīgi ierasties EkoFestā 2017, varēs ar interesi noklausīties un izlasīt svarīgāko par SkyWay inženierbūvēm. Jūs uzzināsiet par temperatūru režīmu un materiālu ietilpību, ekrāna efektu, aerodinamiku un daudz ko citu, kas ir saistīts ar šo mūsu tehnoloģijas daļu.

Tādas tērauda dzelzsbetona būves, kā SkyWay nav nekur citur pasaulē – iepriekš nospriegotas un nestiķētas (bez temperatūras šuvēm). Lieta tāda, ka visu to elementu nospriegoti deformētais stāvoklis ir atkarīgs ne tikai no ārējām slodzēm, bet arī no apkārtējās vides temperatūras. SkyWay estakādes ir paredzētas temperatūrām, kuras celtniecības zonā var rasties ar varbūtību vienreiz 100 gados. Piemēram, Marjina Gorka tā ir temperatūra no – 40 ᵒ līdz +60 ᵒ (konstrukcijas sasilšana saulē).

SkyWay estakādes nedod ekrāna efektu, un jau tikai tas 2,5 reizes uzlabo ātrgaitas junibusa aerodinamiku un divkārt samazina nepieciešamo piedziņas jaudu. Tām ir tik zema materiālu ietilpība, ka, piemēram, nokarenā tipa divsliežu stīgu sliežu ceļa struktūra ar 3 km laidumiem var tikt uzbūvēta no tērauda daudzuma, kāds ir nepieciešams tāda paša garuma vienas dzelzceļa sliedes P65 izgatavošanai. Bet tagad iedomājieties tradicionālu nokaru tiltu ar tādu pašu laidumu (trīs kilometri) – tas svērtu vairāk kā 100 tūkstošus tonnu un maksātu ne mazāk kā miljardu dolāru.

Bet vēl stīgu transporta inovatīvajās estakādēs, nepieciešamības gadījumā, tiek iešūtas optiskās sakaru līnijas, elektropārvades līnijas un produktu pārvades līnijas, bet uz balstiem tiek izvietotas vēja un saules elektrostacijas.

Stīgu sliežu estakāde ātrgaitas junibusiem ir unikāla. Ātrgaitas trase ir elektrificēta, bet jūs neatradīsiet tur kontakttīklu. Tā it kā ir, un, tajā pašā laikā, tās nav. Lieta tāda, ka kontakttīkls ir pašas sliedes, bet strāvas kolekciju veic tērauda riteņi, kuri ripo pa sliedēm, – pa kreisi un pa labi. Tādēļ kreisā un labā fermas ir elektroizolētas ne tikai viena no otras, bet arī no balstiem, tostarp, arī no enkura balstiem. Projektēšanas organizācija ir izstrādājusi speciālus spēka elektroizolatorus enkuru balstiem, kas iztur tūkstoti tonnu horizontālu slodzi.

Attiecībā uz ritošo sastāvu: junibaiks, junibuss, junikars un junitraks, – tie visi ir elektriskie transportlīdzekļi ar tērauda riteņiem un tiem nav vadītāju, jo tos kontrolē automātiskā vadības sistēma. Visi tie ir tikai ātrgaitas un liela ātruma, apveltīti ar unikālu aerodinamiku un minimāliem enerģijas zudumiem brauciena laikā, tostarp, pateicoties speciāliem motoriem – riteņiem, kuri ir ne tikai izprojektēti pašu spēkiem projektēšanas organizācijā, bet arī tiek ražoti pašu ražotnē AS “Stīgu tehnoloģijas”.

Ir jau uzsākta visas ritošā sastāva līnijas ražošana: kravas, pilsētas un ātrgaitas starptautiskā. Ir apgūta arī metālkonstrukciju un kompozicionālo mezglu ražošana estakādēm: enkura un balsta mezglu, stīgu sliežu fermu elementu, transporta infrastruktūras aprīkojuma un daudz kas cits.

SkyWay projektēšanas organizācijā zina, māk un izdara paši gandrīz visu, kas nepieciešams Junicka Stīgu transportam. Tas ļauj Skyway tehnoloģijai vienmēr būt priekšā konkurentiem un ieņemt vadošo pozīciju pasaules transporta tirgū otrajā līmenī.

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *