SkyWay – transports, kas atbilst Arktikas attīstības pamatprasībām

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Informatīvi analītiskā projekta “Sonar 2050” portālā izvietota publikācija, kurā  Valsts zinātniskā centra “Arktikas un Antarktikas pētījumu institūts” Demonstrācijas tehnoloģiju laboratorijas vadītājs Ivans Sidelņikovs  novērtē tuvākās attīstītības perspektīvas vienā no Krievijas – Arktikas  ietekmes reģioniem. Šī reģiona unikālā  ģeogrāfiskā atrašanās vieta un milzīgie minerālie resursi, kas  koncentrēti tās teritorijā, izraisa pasaules vadošo valstu, piemēram,  ASV, Kanādas, Dānijas un Norvēģijas nacionālo interešu konfliktu. Ņemot vērā šos  apstākļus, Arktikas reģiona attīstība ir Krievijas svarīgākais  stratēģiskais uzdevums, kura risināšanā var tikt izmantoti Baltkrievijas  inženierzinātņu skolas izstrādājumi:

“Ir nozares un virzieni, kas vēsturiski savieno Baltkrieviju ar Arktikas projektiem. Pirmā lieta, kas nāk prātā, ir transports – BelAZi atrodas visās Krievijas lielajās polāro nogulšņu vietās. Un transporta tehnoloģiju jomā Baltkrievijai arī šodien ir interesanti priekšlikumi. Ļaujiet man jums atgādināt, ka transporta jautājums Ziemeļos šodien ir viens no aktuālākajiem. Es runāju par tā saucamajām otrās pakāpes transporta sistēmām – sliedēm, kas balstītas uz estakādēm. Ekotehnoparkā, netālu no Minskas, ir neparasts stends, kurā tagad darbojas jauna tehnoloģija – stīgu transports. Pirmo reizi es tikos ar šo tehnoloģiju un tā autoru pirms 14 gadiem. Pēdējos gados izstrādātāji ir pārvarējuši sarežģītu ceļu no līmeņa “tas  nevar būt”, līdz līmenim “šeit, šķiet, patiešām ir atbilde uz lietotāju  pieprasījumu.” Šī tehnoloģija parādījās astoņdesmito gadu beigās, kā iespējama atbilde uz  Sibīrijas un Arktikas nogulšņu attīstības problēmām, kurām ir grūti  piekļūt, tāpēc tās ir ļoti dārgas, lai iesaistītos ekonomiskajā apritē.

Kopš tā laika, akadēmiķis Anatolijs Junickis ir risinājis šo jautājumu un, cik  man zināms, arvien pieaug interese par šo transporta produktu pat no  bijušajiem skeptiķiem, ieskaitot Krievijas un Baltkrievijas varas  pārstāvjus. Es pieļauju, ka  tas ir tieši estakāžu transports, kas atbilst galvenajām polāro transporta shēmu  prasībām – drošība, ekspluatācija visos laika apstākļos, stabilitāte un rentabilitāte –  tas ir produkts, ar kuru šodien Baltkrievija var iekļūt un gūt panākumus gandrīz jebkurā lielā  Arktikas projektā”, komentēja Ivans Sidelņikovs.

Iepazīties ar publikāciju varat šeit.

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *