SKYWAY SERTIFICĒTS! KĀDI JAUNUMI NO MŪSU TUVĀKAJIEM KONKURENTIEM SKYTRAN…

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Tuvojas 2017 gada beigas un ir iemesls ieskatīties kā tad sokas vieniem no mūsu tuvākajiem konkurentiem. Šeit ir apkopota parasti sausie fakti un no tiem arī izdarijām secinājumus, bet katrs sev to var darīt pa savam.

SkyTran

Tehnoloģija pasažieru pārvedāšanai izmantojot personālos sastāvus, kas pārvietojas uz magnēta spilvena. Tos izstrādā kompānija SkyTran ar ASV kosmosa aģentūras NASA atbalstu. Dēļ nosaukuma šo tehnoloģiju bieži jauc ar Junicka SkyWay.

Līdz šim ir uztaisīts tikai ritošā sastāva prototips uz ceļa posma daļas. Tika paziņots, ka SkyTran pilota projekts tiks darīts Izraēlā. pēc izstrādātāju ziņotā, tam jau vajadzēja būt gatavam 2015 gada nogalē. Tas joprojām nav. Pēdējais ziņojums sakarā ar būvniecību parādijās 2016 gadā, pēc naudas pārveduma saņemšanas pilsētā Gerclija, kur arī tika plānota komerciskās trases būvniecība. Projekta mājaslapa nedarbojas, bet turpina apgalvot, ka tas ir tādēļ, ka projekta izstrādātāji ir aizņemti ar nākotnes transportu.

Hyperloop

Izstrādā amerikāņu miljardieris, SpaceX un Tesla Motors dibinātājs Elons Masks. Ātrgaitas transporta tehnoloģija, kura pārvietojas vakuuma trubā pa magnētiskajiem spilveniem. Pirmā koncepcija parādijās 2013 gadā un Masks to prezentēja kā piektā veida transportu uzreiz aiz vilciena, lidmašīnas, automobīļa un kuģa. Nākamo gadu laikā parādijās dažāda informācija par būvēšanas vietu un trases garumu.

SpaceX pazinoja par 1500 metru garas un 1,8 metru platas trases būvniecību tikai 2016 gada sākumā, bet istenībā gala etaps apstiprinājās vēl pēc gada. Tikai 2017 gada oktobra vidū Masks saņēma oficiālu atļauju pirmās Hyperloop trases būvniecībai. Tās garums 10,3 jūdzes, kas ir apmēram 16,58 kilometri, kam vajadzētu savienot Baltimoras nomali ar Hanoveras teritoriju Merilendas štatā.

Hyperloop sola pirmos darbojošos projektus 2021. gadā, bet pagaidām viņš ir sasniedzis vien pusi no saviem sasniedzamajiem ātruma rezultātiem (387km/st.) un toties vēl ar imitatoriem (nevis reāliem izmēģinājuma sastāviem, kuri vēl nemaz neeksistē).

SkyWay

Ar SkyWay transporta sistēmu projektēšanu un inženieriju nodarbojas AS «Stīgu tehnoloģija». Tehnoloģijas attīstības programma ietver pilsētas, ātrgaitas un kravas transporta risinājumus. Tehnoloģijas priekšrocība – augsts transporta kustības ātrums, zema cena, drošība, ekoloģiskums un energoefektivitāte.
AS “Stīgu tehnoloģija” uzbūvēja EkoTehnoParku – transporta sertifikācijas un demonstrācijas centru. Tajā jau var ieraudzīt strādājošu Unibusu, Unibaiku un kravas moduli, kas atrodas uz 3 dažādiem testa ceļiem.

  • pilsētas – līdz 150 km/st, līdz 25 tūkst. pas. /stundā;
  • kravas – kompleksa veiktspēja līd 200 milj. t/gadā;
  • ātrgaitas – līdz 500 km/st. līd 500 tūkst pas. /diennktī.

Jau tika sanēmti ritošā sastāva Unibus un Unibike sertifikāti, kas apstiprina stīgu transporta tehniskās īpašības.

 

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *