GUDRĀ VALSTS INDIJA

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Jūsu uzmanībai – SkyWay galvenā inženiera Anatolija Eduardoviča runa, kas tika izdarīts Smart Cities starptautiskajā izstādē Indijā.  Pateicoties Smart Cities programmai SW projekti varētu būt ieviesti visā Indijā. Tās mērķis – izveidot 190 pilsētās infrastruktūru draudzīgai un stabilai sabiedrībai. Parliaments realizē projektu caur “gudro” satelītu ieviešanu blakus milzīgiem centriem, vedošā tehnoloģija varētu būt Smart Linear Cities koncepts no SkyWay.

SkyWay jau strādā Indijā divos virzienos: Džarkhandas štatā, kur tika parakstīts trīspusējais līgums par 992 000 000$ un pilsētā Dharmsala, kur tiek izskatīta iespēja būvēt Smart Cities ietvaros transporta tīklu.

 

Labdien godājamās dāmas un godātie kungi!

Šodienas Indijas ceļu tīkls – vairāk, nekā 4,5 miljoni kilometru, uz tiem katru gadu mirst vairāk, nekā 200 000 cilvēku, vairāk, nekā miljons – tiek traumēti. “Aprakta”zem asfalta un “apglabāta” auglīgā zeme, kas ir pielīdzināma trīs Izraēlas apmēram. Teritorijā auglīgā zeme ir desmit reizes vairāk degradētāka un piesārņotāka ar kancerogēniem. Ar tādiem tempiem līdz gadsimta beigām nomirs līdz 20 miljoniem cilvēku un 100 milj. – nomirs priekšlaicīgi. Šis skaits cilvēku, kas ir cietuši no automašīnu avārijām – varēs pielīdzināt vienas lielas valsts apmēros – tādas ka, piemēram Krievijas Federācija.

Indija jau pārvietojas ar plašiem soļiem uz kardinālu un dziļu savu pilsoņu sociālo struktūru izveidošanu – tādas liela mēroga programmas, kā “Gudrā pilsēta” ir Indijas vadības tālredzības pierādijums, vēlēdamies priekš savas valsts uzbūvēt varenu nākotni.

Tā kā ši paneļdiskusija ir veltīta Indijas ceļu kartes stratēgiskajai attīstībai, tad es gribētu īsi aprakstīt koncepciju nākotnes attīstībai zem nosaukuma “No “Gudrās pilsētas” un “Gudro” valdību”, kuras pamatā ir estakāžu tipa transporta tīkla izveidošana paralēli “Līnijas” pilsētām.

Smart Linear Citie – SLC. Tā ir pilnībā kājāmgājēju pilsēta-klāsteris, ar aptuveni kilometra diametru, tajā var dzīvot līdz 10 000 iedzīvotāju. Klāsterus būvē visiem pieejamus, aptuveni 500 metrus no centra, ar augstām ēkām-dominantu centrā, kurām apkārt apiet visa komunikācija – SkyWay “otrā līmeņa” trošu ceļi. Tur arī ir izvietoti pilsētas transporta (ātrums līdz 150km/st.), bet (ātrgaitas līdz 500km/st.) pārsēšanās mezgli, un pazemes hiperātrās forvakuuma trubās (līdz 1500 km/st.) šo risinājumu Indijas teritorijā ir gatava izpildīt mūsu SkyWay kompāniju grupa.”

Katrs klāsteris ir autonoms – tas apgādāts ar personīgo enerģiju, ūdeni un ēdienu. Tas neatņems dabai nevienu kvadrātmetra zemes – no katras ēkas apakšas auglīgā zemes tiks pārvietota uz ēkas jumta, kas pārpildīta ar gumusu, kurā iestādīts dārzs.

Mājas ir pārsvarā vienstāvīgas, komfortas dzīvošanai un pieejamas cenā ģimenei ar vidējiem ienākumiem. Iestādijumi un dārzs uz jumtiem būs pietiekoši, lai apgādātu ģimeni ar tīru produktu, un pat ārstējošu.

Katrs klāsteris ir ekoloģiski tīrs un tas ierakstās apkārtējā vidē visā Indijas dažādākajā dabā – kalnos un mežos, laukos, salās un jūras līčos. Visi tās atkritumi ar speciālu mikroorganismu, pievienojošu no citām sabalansētām organiskām izejvielām, to skaitā – no oglēm, šifera, kūdras, speciālos bioreaktoros tiek pārveidotas gumusā – auglīgā zemē. Viens cilvēks ar saviem atkrietumiem, pārveidojot to zemē, varēs pabarot sevi un vēl vienu cilvēku, viena govs – varēs pabarot ne tikai sevi, bet vēl desmitiem cilvēku.

Gudras pilsētas tīkls, aptverot visas Indijas teritoriju, tai skaitā Himalajos un Arābu Jūras līčos un Bengālijas ietekā, 200 tūkstošu kilometru garumā, aizņems 200 000 kvadrātkilometru teritorijas (apmēram 1/16 valsts teritorijas daļa), kur gadsimta vidū varētu komfortos nosacījumos dzīvot un strādāt vairāk, nekā miljards cilvēku. Pārējā 15/16 zemes daļā tiks atjaunotas senās ainavas, un tās tiks pārvērstas par rezervēm un svētvietām.

Tādā pilnībā kājamgājēju pilsētā nebūs sastrēgumi, smoga, uz ceļiem nemirs cilvēki. Bērni varēs skkraidīt ar basām kajām, nevis pa asfaltu, bet pa zāli un vecākiem nevajadzēs uztraukties par viņu dzīvību. Visi iedzīvotāji būs apgādāti ar darbu, lielākoties pakalpojumu sfērā, tai skaitā – audzējot veselīgo pārtiku priekš savas ģimenes, būs veseli, pabaroti un viņiem būs daudz brīvā laika, kuru varēs veltīt mākslai un sevis attīstībai, tā kā darbadiena būs ievērojami samazināta. Šeit tiks izveidotas simtiem miljoniem augsti apmaksātas darbavietas, pateicoties vienstāvu Indijas iekšējam pieprasījumam.

Tā pat, kā lifti daudzstāvu mājās jau tiek ieskaitīti kvadrātmetra dzīvojamajā cenā, tā arī SLC līniju pilsētā būs uzbūvētis nevis vertikālie, bez horizontālie SkyWay lifti, kas tiks pievienoti dzīvojamās un apkārtējo ēkas apmaksā. Toties, tāda dzīvojamā kvadrātmetra ēkas cena tādā pilsēta, būvētai pilnīgi pēc citas, dabas loģikas, būs nevis dārgāk, bet tieši otrādi, 25-30% lētāk, nekā tradicionālās pilsētās.

Horizontālie SkyWay lifti būs 2-3 reizes lētāki, nekā autobāņi, un 10 -15 reizes letāki par jebkuriem cita veida estakāžu tipa – auto un dzelzsceļa, to skaitā ātrgaitas, viensliežu, vilcieniem uz magnētiskajiem spilveniem. Pēc enerģētikas (degvielas) patēriņa tiem nav analogu un arī dzelzsceļa transports (to skaitā tramvaja un metro) 2 – 3 reizes, automobīļu 3 – 5 reizes, aviāciju un magnētisko spilvenu 5 – 7 reizes.

Resursu patēriņš būvniecībā, eksplautācijā un remontā – metāls, betons, asfalts, zemes darbi un izvešana – būs ievērojami zemāks, nekā realizējot jebkuru citu transporta-infrstruktūras sistēmas risinājumu. Tādi ceļi “otrā līmeņa” būvējas uz simts gadiem un praktiski nav vajadzīga apkalpošana. Tie ir daudz izturīgāki pret dabas parādībām, nekā jebkura moderna tradicionāla transporta sistēma – zemestrīcēm, plūdiem, cunami, lietusgāzēm, uragāna vētrai, – kā arī vandālismam un teroraktiem.

Savā veidā SkyWay piedāvātais nākotnes redzējums “Gudrā valdība” – tas nav transporta projekts, bet infrastruktūras un nekustamā īpašuma, tādēļ tas var būt pilnībā realizēts uz iedzīvotāju rēķina sastādot iekšējo pieprasījumu visos ekonomijas lauciņos – no lauksaimniecības un celtniecības līdz pat mašīnbūves un elektronikas.

Tādu programmu varētu pakāpeniski attīstīt līdz 2050 gadam. Pirmais etaps – mēs jau plānojam sākt šogad Indijā, Džarkhandas štatā – gudrās līnijveida pilsētas klāstera būvniecības un SkyWay transporta sistēmas testa būvniecības, kā arī strādājam pie Dharmsalas štata Himačal-Pradeš “Gudrās pilsētas” Transporta sistēmas koncepcijas.

 

Tikai godīgi ir padalītiesShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VKPin on Pinterest0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *