VĒSTURISKS BRĪDIS: VIDEO NO MEMORANDUMA PARAKSTĪŠANAS

Ekskluzīvi kadri no savstarpējo atiecību memoranduma parakstīšanas brīža starp Himačal-Pradeš parstāvjiem no Indijas un SkyWay.

Šis notikums norisinājās ietvaros ar sadarbību starp abām pusēm, kuras mērķis ir SkyWay transporta sistēmas celtniecība Dharmsalas pilsētā. Saskaņā ar valsts štata pilsētas attīstības ministru Sudhiru Šarmi, pirmā projektu ievešana realizācijā būs tuvāko trīs gadu laikā. Dharmsala, – piebilda ministrs, – kļūs par pionieri inovatīvo tehnoloģiju ieviešanā un būs vispār pirmā pilsēta štatā, kur cena par braucienu jaunajā līnijā būs ļoti demokrātiska.

Lai realizētu 15 kilometru garu projektu Dharmsalā, tiek izskatīti divi etapi: pirmajā tiks uzbūvēts 8-kilometrīgs virszemes estakāžu ceļš, bet otrajā etapā jau pārējā līnijas daļa.

Tēmas publikācijas:
http://www.financialexpress.com/india-news/dharamsala-to-boast-of-worlds-first-skyway-himachal/661943/
http://www.5dariyanews.com/news/192756-Dharamsala-to-boast-of-worlds-first-skyway-Sudhir-Sharma

GUDRĀ VALSTS INDIJA

Jūsu uzmanībai – SkyWay galvenā inženiera Anatolija Eduardoviča runa, kas tika izdarīts Smart Cities starptautiskajā izstādē Indijā.  Pateicoties Smart Cities programmai SW projekti varētu būt ieviesti visā Indijā. Tās mērķis – izveidot 190 pilsētās infrastruktūru draudzīgai un stabilai sabiedrībai. Parliaments realizē projektu caur “gudro” satelītu ieviešanu blakus milzīgiem centriem, vedošā tehnoloģija varētu būt Smart Linear Cities koncepts no SkyWay.

SkyWay jau strādā Indijā divos virzienos: Džarkhandas štatā, kur tika parakstīts trīspusējais līgums par 992 000 000$ un pilsētā Dharmsala, kur tiek izskatīta iespēja būvēt Smart Cities ietvaros transporta tīklu.

 

Labdien godājamās dāmas un godātie kungi!

Šodienas Indijas ceļu tīkls – vairāk, nekā 4,5 miljoni kilometru, uz tiem katru gadu mirst vairāk, nekā 200 000 cilvēku, vairāk, nekā miljons – tiek traumēti. “Aprakta”zem asfalta un “apglabāta” auglīgā zeme, kas ir pielīdzināma trīs Izraēlas apmēram. Teritorijā auglīgā zeme ir desmit reizes vairāk degradētāka un piesārņotāka ar kancerogēniem. Ar tādiem tempiem līdz gadsimta beigām nomirs līdz 20 miljoniem cilvēku un 100 milj. – nomirs priekšlaicīgi. Šis skaits cilvēku, kas ir cietuši no automašīnu avārijām – varēs pielīdzināt vienas lielas valsts apmēros – tādas ka, piemēram Krievijas Federācija.

Indija jau pārvietojas ar plašiem soļiem uz kardinālu un dziļu savu pilsoņu sociālo struktūru izveidošanu – tādas liela mēroga programmas, kā “Gudrā pilsēta” ir Indijas vadības tālredzības pierādijums, vēlēdamies priekš savas valsts uzbūvēt varenu nākotni.

Tā kā ši paneļdiskusija ir veltīta Indijas ceļu kartes stratēgiskajai attīstībai, tad es gribētu īsi aprakstīt koncepciju nākotnes attīstībai zem nosaukuma “No “Gudrās pilsētas” un “Gudro” valdību”, kuras pamatā ir estakāžu tipa transporta tīkla izveidošana paralēli “Līnijas” pilsētām.

Smart Linear Citie – SLC. Tā ir pilnībā kājāmgājēju pilsēta-klāsteris, ar aptuveni kilometra diametru, tajā var dzīvot līdz 10 000 iedzīvotāju. Klāsterus būvē visiem pieejamus, aptuveni 500 metrus no centra, ar augstām ēkām-dominantu centrā, kurām apkārt apiet visa komunikācija – SkyWay “otrā līmeņa” trošu ceļi. Tur arī ir izvietoti pilsētas transporta (ātrums līdz 150km/st.), bet (ātrgaitas līdz 500km/st.) pārsēšanās mezgli, un pazemes hiperātrās forvakuuma trubās (līdz 1500 km/st.) šo risinājumu Indijas teritorijā ir gatava izpildīt mūsu SkyWay kompāniju grupa.”

Katrs klāsteris ir autonoms – tas apgādāts ar personīgo enerģiju, ūdeni un ēdienu. Tas neatņems dabai nevienu kvadrātmetra zemes – no katras ēkas apakšas auglīgā zemes tiks pārvietota uz ēkas jumta, kas pārpildīta ar gumusu, kurā iestādīts dārzs.

Mājas ir pārsvarā vienstāvīgas, komfortas dzīvošanai un pieejamas cenā ģimenei ar vidējiem ienākumiem. Iestādijumi un dārzs uz jumtiem būs pietiekoši, lai apgādātu ģimeni ar tīru produktu, un pat ārstējošu.

Katrs klāsteris ir ekoloģiski tīrs un tas ierakstās apkārtējā vidē visā Indijas dažādākajā dabā – kalnos un mežos, laukos, salās un jūras līčos. Visi tās atkritumi ar speciālu mikroorganismu, pievienojošu no citām sabalansētām organiskām izejvielām, to skaitā – no oglēm, šifera, kūdras, speciālos bioreaktoros tiek pārveidotas gumusā – auglīgā zemē. Viens cilvēks ar saviem atkrietumiem, pārveidojot to zemē, varēs pabarot sevi un vēl vienu cilvēku, viena govs – varēs pabarot ne tikai sevi, bet vēl desmitiem cilvēku.

Gudras pilsētas tīkls, aptverot visas Indijas teritoriju, tai skaitā Himalajos un Arābu Jūras līčos un Bengālijas ietekā, 200 tūkstošu kilometru garumā, aizņems 200 000 kvadrātkilometru teritorijas (apmēram 1/16 valsts teritorijas daļa), kur gadsimta vidū varētu komfortos nosacījumos dzīvot un strādāt vairāk, nekā miljards cilvēku. Pārējā 15/16 zemes daļā tiks atjaunotas senās ainavas, un tās tiks pārvērstas par rezervēm un svētvietām.

Tādā pilnībā kājamgājēju pilsētā nebūs sastrēgumi, smoga, uz ceļiem nemirs cilvēki. Bērni varēs skkraidīt ar basām kajām, nevis pa asfaltu, bet pa zāli un vecākiem nevajadzēs uztraukties par viņu dzīvību. Visi iedzīvotāji būs apgādāti ar darbu, lielākoties pakalpojumu sfērā, tai skaitā – audzējot veselīgo pārtiku priekš savas ģimenes, būs veseli, pabaroti un viņiem būs daudz brīvā laika, kuru varēs veltīt mākslai un sevis attīstībai, tā kā darbadiena būs ievērojami samazināta. Šeit tiks izveidotas simtiem miljoniem augsti apmaksātas darbavietas, pateicoties vienstāvu Indijas iekšējam pieprasījumam.

Tā pat, kā lifti daudzstāvu mājās jau tiek ieskaitīti kvadrātmetra dzīvojamajā cenā, tā arī SLC līniju pilsētā būs uzbūvētis nevis vertikālie, bez horizontālie SkyWay lifti, kas tiks pievienoti dzīvojamās un apkārtējo ēkas apmaksā. Toties, tāda dzīvojamā kvadrātmetra ēkas cena tādā pilsēta, būvētai pilnīgi pēc citas, dabas loģikas, būs nevis dārgāk, bet tieši otrādi, 25-30% lētāk, nekā tradicionālās pilsētās.

Horizontālie SkyWay lifti būs 2-3 reizes lētāki, nekā autobāņi, un 10 -15 reizes letāki par jebkuriem cita veida estakāžu tipa – auto un dzelzsceļa, to skaitā ātrgaitas, viensliežu, vilcieniem uz magnētiskajiem spilveniem. Pēc enerģētikas (degvielas) patēriņa tiem nav analogu un arī dzelzsceļa transports (to skaitā tramvaja un metro) 2 – 3 reizes, automobīļu 3 – 5 reizes, aviāciju un magnētisko spilvenu 5 – 7 reizes.

Resursu patēriņš būvniecībā, eksplautācijā un remontā – metāls, betons, asfalts, zemes darbi un izvešana – būs ievērojami zemāks, nekā realizējot jebkuru citu transporta-infrstruktūras sistēmas risinājumu. Tādi ceļi “otrā līmeņa” būvējas uz simts gadiem un praktiski nav vajadzīga apkalpošana. Tie ir daudz izturīgāki pret dabas parādībām, nekā jebkura moderna tradicionāla transporta sistēma – zemestrīcēm, plūdiem, cunami, lietusgāzēm, uragāna vētrai, – kā arī vandālismam un teroraktiem.

Savā veidā SkyWay piedāvātais nākotnes redzējums “Gudrā valdība” – tas nav transporta projekts, bet infrastruktūras un nekustamā īpašuma, tādēļ tas var būt pilnībā realizēts uz iedzīvotāju rēķina sastādot iekšējo pieprasījumu visos ekonomijas lauciņos – no lauksaimniecības un celtniecības līdz pat mašīnbūves un elektronikas.

Tādu programmu varētu pakāpeniski attīstīt līdz 2050 gadam. Pirmais etaps – mēs jau plānojam sākt šogad Indijā, Džarkhandas štatā – gudrās līnijveida pilsētas klāstera būvniecības un SkyWay transporta sistēmas testa būvniecības, kā arī strādājam pie Dharmsalas štata Himačal-Pradeš “Gudrās pilsētas” Transporta sistēmas koncepcijas.

 

SkyWay piedalās Smart Cities India izstādē

SkyWay kompāniju grupa ir stādīta priekšā starptautiskā izstādē Smart Cities India. Izstāde notiek no 10-12 maijam izstāžu centrā Pragati Maidan, New Delhi, Indijā. Piedalīšanās izstādē ir turpinājums SW tehnoloģijas soļošanai reģionos un pasaulē. Aprīlī trošu tehnoloģija piedalijās RailwayTech2017, Indonēzijā, kur saņēma valsts varas un preses uzmanību, tādā veidā turpinot panākumus no vienas no lieākajām izstādēm, InnoTrans 2016, Berlīnē.

Tehnoloģijas svarīgumu un perspektīves komentē galvenais SkyWay kompāniju grupas inženieris un direktors Anatolijs Eduardovičš Junitskis, – “Šodienas Indijas ceļu tīkls – vairāk, nekā 4,5 miljoni kilometru, uz tiem katru gadu mirst vairāk, nekā 200 000 cilvēku, vairāk, nekā miljons – tiek traumēti. “Aprakta”zem asfalta un “apglabāta” auglīgā zeme, kas ir pielīdzināma trīs Izraēlas apmēram. Teritorijā auglīgā zeme ir desmit reizes vairāk degradētāka un piesārņotāka ar kancerogēniem. Ar tādiem tempiem līdz gadsimta beigām nomirs līdz 20 miljoniem cilvēku un 100 milj. – nomirs priekšlaicīgi.

Šo var izbēgt ar projektu Smart Linear Citie – SLC. Tā ir pilnībā kājāmgājēju pilsēta-klāsteris, ar aptuveni kilometra diametru, tajā var dzīvot līdz 10 000 iedzīvotāju. Klāsterus būvē visiem pieejamus, aptuveni 500 metrus no centra, ar augstām ēkām-dominantu centrā, kurām apkārt apiet visa komunikācija – SkyWay “otrā līmeņa” trošu ceļi. Tur arī ir izvietoti pilsētas transporta (ātrums līdz 150km/st.), bet (ātrgaitas līdz 500km/st.) pārsēšanās mezgli, un pazemes hiperātrās forvakuuma trubās (līdz 1500 km/st.) šo risinājumu Indijas teritorijā ir gatava izpildīt mūsu SkyWay kompāniju grupa.”

Pašreiz SkyWay Indijā strādā divos virzienos: Džrkhandas štatā, kur tika parakstīt trīspusējais investīciju līgums (par komplekso Indijas štata transporta problēmas risinājumus par 992 000 000 dolāru, kas arī radīs 1000 jaunas darbavietas) un arī pilsētā Dharmsala, kur tiek izskatīta iespēja ieviest SW tehnoloģiju pilsētā Smart Cities projekta rāmjos.

NOVOSIBIRSKAS MĒRIJA: “NĀKOTNE PIENĀK AIZVIEN ĀTRĀK”

Šo pavasar Novosibirskā notika ilgi gaidītais inovatīvo izstrādājumu “Pilsētas tehnoloģijas 2017” forums. Uzreiz pēc tā, kad pasākums beidzās, pilsētas mērs likā pāriet pie programmas realizācijas “Gudrā pilsēta” un izlemt par to, kādas tieši tehnoloģijas tiks izmantotas šīs programmas rāmjos. Kā rezumē, ar saviem beidzamajiem novērtējumiem dalijās foruma sekcijas moderatori.

Izdevniecībai RBK komentāros Novosibirskas Rūpniecības un inovācijas departamenta vadītājs Aleksandrs Ljulko atzīmēja, ka “Jau viennozīmīgi skaidrs, ka mēs ieviesīsim transporta kustības intelektuālo sistēmu. Noteikti, ka mēs ieviesīsim sistēmu, kas arī atbildīs cilvēkiem ar īpašam vajadzībām. Nevajag gaidīt – tas notiek jau tagad. Jā, protams, ka daudzām tehnoloģijām joprojām vajag iziet izpēti, bet dažas vēl atrodas tikai teorētiski, piemēram SkyWay. To parādīšanos nevajag gaidīt līdz nākamajam gadam, bet nākotne pienāk ātrāk, tāpēc tas viss vairāk nav fantastika – tā ir tuvākā perspektīva.

Ir arī isztrādājumi ir vairāk tālāku perspektīvi. Tie ir jauna veida transporti. Piemēram, virszemes sistēma SkyWay. Tā ir novietota uz sliedēm, kas savukārt atrodas uz speciālām estakādēm. Tai ir neticami daudz priekšrocības, bet pagaidām tā ir vēl izstrāde. Kaut arī tā jau tika demonstrēja Berlīnes izstādē InnoTrans 2016.”

Pret SkyWay aktīva uzmanība tika pievērsta pēc foruma “Novosibirsk – pilsēta bez ierobežojumiem”, kas norisinājās no 25-26 augustam 2016. gadā. SkyWay kompāniju grupa piedalās aktīvā “Gudrās pilsētas” koncepcijas realizācijā.

Pēc Sudhira Šarmi (Dharmsalas pilsētas municipalitātes pārstāvja un Transporta attīstības ministra) vizītes EkoTehnoParkā un transporta sistēmas testēšanas SkyWay piedalīsies Smart Cities india izstādē, kas norisināsies no 10-12 maijam.

Pateicoties “Smart Cities” valsts programmai SkyWay projekti varētu būt masveidīgi ieviesti visā valstī. Smart Cities Misiju izstrādāja valsts parliaments priekš pilsētas vides atjaunošanas un modifikācijas. Mērķis – radīt 109 pilsētas ar infrastruktūru draudzīgākai un stabilākai sabiedrībai. To realizē pilsētas attīstības un pilsētas varas apdzīvoto punktu Apvienotā Ministrija.

INDIJA: SKYWAY ADREŠU PROJEKTA DETAĻAS ATKLĀTAS

Laikraksts hindi.news18 viens no lielākajiem Indijas mediju-portāliem, pavēstija par SW tehnoloģijas piedāvājumu iedzīvotājiem. Ar lielu lepnumu laikraksts pasvītro to faktu, ka SW tehnoloģija tiks ieviesta sākumā nevis galvaspilsētā, bet iesākumā reģionos. Pirmā pilsēta būs Ranči, Džarkhandas štats. Pirmo reizi plašākai sabiedrībai tika nosaukts SW partneris. Tā ir kompānija Tenaci Engineering India, kas nodarbojas ar transportu tīklu izveidi, inženieriju, konsultanti un strātēģisku nozares attīstību. Kompānija ir ar pieredzi bagāts tirgus spēlētājs, aiz kuras pleciem ir veiksmīgi realizēti projekti Nīderlandē, Indijā un Francijā. Paziņota arī projekta precīzāka summa, kas ir 50 000 000 000 rūpijas (apmēram 890 000 000$) pēc šodienas kursa.

Tika arī paziņotas detaļas par trīspusējo līgumu, kas tika parakstīts februārī pēc vairāku mēnešu darba ar Indijas attīstības investīciju grupu. Projekta apmēri sastāv no trīs daļām: pilsētas testa līnija tiks būvēta pašā Ranči pilsētā. Ātrgaitas līnija 125km garumā savienos štata galvaspilsētu ar tās lielāko pilsētu – Džamšedpurom, bet transporta sistēma štata galvaspilsētā tiks būvēta pēc testa līnijas pabeigšanas.

Sadarbošanās ar Indiju tika paziņota pēc InnoTrans 2016 izstādes, kura norisinājās Vācijā. Pēc izstādes Anatolijs Eduardovičš (SW direktors) vairākkārtīgi devās uz Indiju darba vizītē, kur norisinājās pārrunas ar vairākām valsts līmeņa pārvaldēm, ieskaitot arī prezentāciju Indijas ceļa Transporta ministram Nitinam Gadkari. SW risinājums sapiņķerējušajai Džarkhandas transporta sistēmai radīs jaunas 1000 darbavietas. Projektu palaišana komerciskos nolūkos ir ieplānota jau 2020 gadā.

SkyWay un tirgi meklē viens otru

ZAO “Trošu Tehnoloģijas” direktora vietnieks Viktors Baburins ir pabeidzis savu darba vizīti Indonēzijā. Vizīte notika Starptautiskā dzelzsceļa tehnoloģijas izstādē un konferencē ar nosaukumu RailWayTech 2017. Ar Viktoru Igorjēviču priekšgalā un inženieri, sabiedrības sakaru speciālisti SkyWay ņēma dalību forumā un stādija priekšā SkyWay biznesam un valstu struktūrās reģionos. Veiktas pārrunas ar vairākiem potenciālajiem partneriem.

“Priekš kompānijas šī bija pirmā iepazīšanās ar Indonēzijas tirgu un mūsu galvenais mērķis bija, lai to atvērtu, atrast vajadzīgo pozīciju, no kurienes varētu kustēties tālāk”, komentē darbu Viktors Baburins. “Varētu teikt, ka tas arī izdevās. Konferences laikā mēs aprunājāmies ar lielu skaitu cilvēkiem, kurus pieņemts saukt par “vajadzīgajiem”. Starp tiem varētu pieminēt enerģētikas ministra padomdevēju, Indonēzijas dzelzsceļa asociācijas vadītāju, nacionālās komitejas par teritoriju attīstību vadītāju, vairāki konsultpārstāvji un biznesa vadītāji, kas atbild par infrastruktūru attīstību.

Mūsu radītie iespaidi bija pareizi: ar dzelzceļniekiem (Indijas dzelzsceļa asociāciju) tiek gatavots sadarbības līgums, sāktas sarunas par līgumu ar SW tehnoloģija pielietošanu vienā no salām. Darbi šajā reģionām ir ļoti daudz, tā kā valstī ir ļoti liela vajadzība pēc mūsu tehnoloģijas: daudz cilvēki, slikti ceļi, slikti savienojumi starp salām, sagāzētība – Džakartā ir 10 miljoni cilvēku un 12 miljoni automašīnu. Tuvākajās, kuras varētu nosaukt – nokārtojušās attiecībās uz vietas un transporta sistēmu kartes konsultantu piesaiste, mūsu transporta sistēmas sertifikācijai, adrešu projektu meklētāji un to finansēšanu piesaiste”.

Indonēzija – jauns svarīgais, bet ne vienīgā SW attīstības vieta. Pašlaik Viktors Baburins atrodas jau citā darba vizītē Togo. Kur kā projektu organizācijas pārstāvis, tika saņmts uzaicinājums no Togo afrikāņu republikas Transporta Ministra.

SKYWAY INDONĒZIJĀ: ĪSS KOPSAVILKUMS

Tuvojas beigām pirmā un veiksmīgā vizīte Indonēzijā. Interesi no profesionālās sabiedrības un citiem apmeklētājiem izraisija Starptautiskā SkyWay tehnoloģijas prezentācija RailWayTech2017, kura norisinās no 29. marta līdz 01 aprīlim Indonēzijas galvaspilsētā – Džakartā. Kompānija nostiprina InnoTrans 2016 prezentācijas panākumus, kas norisinājās Vācijā, pēc kuras pēc SW interesi izrādija Austrālija, Indija, un Persijas Līča valstis.

SkyWay direktora vietnieks Viktors Baburins īsi padalijās ar informāciju no izstādes Indonēzijā, -“Interese pret mums tika veikta pašā augstākajā līmenī: pēc ministra norīkojums pie mums uz prezentāciju ieradās Indonēzijas energo resursu ministra padomdevējs. Uzņēmumu konsorcijs, kas nodarbojas ar vienu no salām, piedāvāja mums kļūt par vienu no tās daļas un piedalīties salas transporta sistēmas izveidē, kas vēlāk varētu kļūt par lielisku laukumu tehnoloģijas iziešanai visā valstī. Indonēzijas dzelzsceļa asociācijas vadītājs piedāvāja izstrādāt piedāvājumu priekš valsts – plānojam ar to nodarboties uzreiz pēc atgriešanās.

Tradicionāli viss noris ļoti labvēlīgi, draudzīga atmosfēra, strādāt tādos apstākļos – cilvēcīga un profesionāla sajūta. Aukstais izstādes organizācijas līmenis atstāj ļoti labu iespaidu”.

SkyWay tehnoloģija tiks prezentēta RailTech2017 Indonēzijā

SkyWay Grupa turpina darbu pie paplašināšanos aziātu tirgū un jaunu biznesa kontaktu iegūšanas šajā reģionā. Notiks SkyWay tehnoloģijas prezentācija Starptautiskā dzelzsceļa  izstādē un konferencē RailTech 2017, kas norisināsies no 29.03 – 01.04 Džakartā, Indonēzijā. Kompānija plāno nostiprināt InnoTrans2016 panākumus Berlīnē, pēc kura pret SkyWay interese parādijās Indijai un Persijas Līča valstīm.

Galvenais inženieris Anatolijs Junitskis izskaidro, kādēļ Indonēzija ir ļoti svarīgs solis kompāniju grupai: Mēs esam iespaidojušies no Indijas intereses par inovatīvo SkyWay tehnoloģiju, kur jau ir prakstīts investīciju noruna, un arī Austrālija, kur ieplānota sertifikācija ar nacionālo regulatoru piedalīšanos. Transporta problēmu nepieciešamību Indonēzijā mēs varētu sākt risināt ar 730 kilometru garu līniju, kas savienotu “Džakartu ar Surabaju”. Attālumu 730 kilometri UniBus varētu veikt pus otras stundas laikā. Šādu ātruma risinājumu nespēj piedāvāt neviena kompānija pasaulē.

SkyWay liels pluss ir tas, ka līnija atrodas “otrajā līmenī” kas atgrūž ļoti daudz jautājumus par tehnoloģijas ieviešanu, jo nav vajadzība aizmainīt novecojošo transporta infrastruktūru. Šī jau vien ir ļoti liela priekšrocība attiecībā pret konkurentiem, kaut arī ātrāks transporta veids, nekā vilciens šodien eksistē, bet tas joprojām pārvietojas pa zemi, radot problēmas cilvēkiem un ekoloģijai.
Iepriekš ZAO “Trošu Tehnoloģija” parakstija trīspusēju investīciju vienošanos ar Indiju pēc Transporta Ministra Nitirom Gadkari sarunas. Pašlaik notiek darbs par līdzprojekta ieviešanu Indijā “Gudrās pilsētas” programmas ietvaros. Milzīgais projekts sastāv no trim daļām: pilsētas testa gabals, transporta sistēma priekš štata galvaspilsētas un divu pilsētu apvienošanas ātrgaitas līnija. Šī noslogoto transporta sistēmu kompleksais projekts sastāv no 992 000 000$, turklāt tas radīs apmēram 1000 jaunas darbavietas.

Odesiešiem ir parādīts nākotnes transports – SkyWay

Vairāk projektus – lielus un dažādus! Pa pēdām Kišiņevai pilotprojektam gatavojas Odessa. Rēgionālie līderi Maksims Isils un Dimitrijs Sljusars sniedz lielu interviju par inovatīvā transporta perspektīvām piejūras reģionā. Sabiedrības uzmanības centrā – pilsētas trase maršrutā (Centrs – Kotovskas ciemats), teritorija ar 40 miljonu cilvēku plūsmu gadā. Trošu transporta ieviešana ļaus Odesiešiem apdzīvotajā vietā pārvietoties tagadējo vairāku stundu vietā tikai 15-20 minūtes.
 
YouTubē ievietota videoprezentācija par SkyWay ieviešanu Odesā. Tikai tas, pēc video radītāja domām spēj rast risinājumu Odesiešu transporta problēmai tuvākajos gados,- ziņo pilsētas portāls “Odesiešu dzīve”. Redakcija atzinīgi novērtē projekta inovāciju un futuristiku, bet nez kapēc nosauc SkyWay par “inovatīvu virszemes iekārto metro”, kas pēc noformulējuma nav pareizi, bet tuvu patiesībai.
 
Video pastāsta par SkyWay kompāniju, kas nodarbojas ar projektēšanu, celtniecību un sertifikāciju ātrgaitas (līdz 500km/st.) pilsētas un kravas transportu sistēmām. Inženieru risinājums, kas atrodas pašā pamatā, atļauj ne tikai iegūt lielus ātrumus pasažieru un kravas pārvadājumiem, kā arī paaugstināt drošības līmeni, komfortu un pasažieru transporta ekoloģiskumu.
 
Odesa nopietni ir nolēmusi kļūt par pirmo Ukraina pilsētu, kas realizēs adrešu projektu, reģionālie līderi tuvākajā laikā prezentēs projektu pilsētas mēram. Patraucēt šim ambiciozajam plānam varētu Žaparžja kur par inovācijām ierunājās pirmo reizi: vietējie iedzīvotāji raksta petīciju un pieprasa valdībai ieviest kvalitatīvu transportu, nepaliek arī nepamanīta vietējā prese (“Industrialka”, “Zaparožjes Jaunumi” un “Laiks Ziņām”), kas izgaismo šo problēmu. Iepriekš, atgādinām, ka projekts tika piedāvāts Moldovas valdībai.