Ātrgaitas transports

Ātrgaitas transports

Kompleksa sastāvs:
1. Ritošais sastāvs
2. Ceļa infrastruktūra
3. Kompleksa vadības un drošības sistēma

Ritošais sastāvs – UniBus – automātiski pašbraucošs modulis uz tērauda riteņiem uzkārtā tipa ir domāts tikai, lai darbotos uz SkyWay infrastruktūras cilvēku pārvedāšanai. UniBusa dzinējs ir elektromehānisks, kam tiek padota elektrība no baterijas, vai arī kontakta tīkla.
Ceļa struktūra ir domāta, lai apkalpotu SkyWay lietotājus ar kompleksajiem pakalpojumiem un tā ir

 

attiecīgi nospriegota nepārtraukta nesošā trošsliedes konstrukcija, kas uzstādīta uz balstiem virs zemes, bet augstums ir atkarīgs no pasūtītāju vēlmēm, un stacijas (loģistikas centri).

Kompleksa drošības un vadības sistēma ir domāta automātiskai ritošā sastāva vadībai, automātiska energoapgādes vadības sistēma, ritošās daļas detaļu ieguves, uzglabāšanas un datu automātiska analīze, kontrolkorektīvo pasākumu apstrāde, lai nodrošinātu drošu sastāva daļu darba režīmu un visā kompleksā kopumā.

 

 

Pielietošanas lauki:
Ātrgaitas pasažieru pārvadājumi

  • starp pilsētām;
  • starp reģioniem;
  • starp valstīm;
  • starp kontinentiem.

Galvenās iezīmes

 

  1. Kustības ātrums – līdz 500km/st.
  2. Ritošā sastāva moduļa ietilpība – līdz 6 cilvēkiem.
  3. Ritošā sastāva ietilpība – līdz 60 cilvēkiem.
  4. Ceļa ieliekums – 15%, speciālā stāvoklī – līdz 30%.
  5. Pārvedāšanas attālums – līdz 10 000km.
  6. Ātrgaitas starppilsētu pārvadājumu apjoms – līdz 1milj. pasažieri diennaktī.
  7. Ātrgaitas trases izmaksas, neieskaitot ritošo sastāvu, pasažieru stacijas, pieturas un infrastruktūru – no 3 milj.$ /km.
  8. Ātrgaitas pārvadājumu pašizmaksas – 5 reizes zemāka, nekā ātrgaitas dzelzsceļa pārvadājumi, vilcieni uz magnēta spilveniem, lidmašīnu lidojumi.

Konkurentspējošās priekšrocības:

1.Kapitālo izmaksu samazināšana uz būvniecības rēķina:

  • uz ievērojamas laukuma izņemšanas būvniecības laikā, kas varētu būt zem trases un infrastruktūras;
  • uz zemes uzbērumu rēķina, izrakumiem, tuneļiem, tiltiem, pārvedumiem, multi-līmeņu pārvadi un caurtekas;
  • uz ātrgaitas trases nevajadzīgā nožogojuma rēķina;
  • uz cenas saglabāšanas rēķina troš-sliedes ceļa estakādei neatkarīgi no vietas reljefa, augsnes sarežģītības, ģeogrāfiskajiem un klimatiskajiem apstākļiem;
  • uz resursu vajadzīgo izmantojumu rēķina troš-sliežu estakādes vajadzībām salīdzinājot ar tradicionālajām transporta estakādēm ar masīvu
    veidolu;

2. Eksplautācijas izdevumu samazināšana:

  • enerģijas izlietojuma samazināšanas pamata;
  • uz apkalpojamā personāla daudzuma rēķina;
  • uz ceļa struktūras remonta un apkalpojuma darbiem;
  • uz ceļa struktūras tīrīšanas darbiem no apledojuma un sniega ziemas periodā;

3. Pašizmaksas samazinājums 3 vai vairāk reižu ātrgaitas pārvadājumiem.
4. Iespējamas jaunu teritoriju apdzīvošana grūti pieejamās vietās, komfortās priekš apdzīvošanas – salas, kalni, jūras šelfi un citas.
5. Iespējas apvienot ceļa struktūras ar kabeļu līnijām energopadevei, sakaru līnijām – vadiem, radiorelejām, mobīlo.

Ekoloģiskums

  1. Zema resursu prasības un izmantošana visās ātrgaitas trases dzīves stadijās.
  2. Ātrgaitas ceļš netraucē apkārtnes reljefam, biogeocenozi un bioloģisko vietas daudzveidību.
  3. Ceļa struktūra neiznīcina tai apkārt esošo augsni un tai apkārt augošo (faunu un floru).
  4. Ceļa struktūra netraucē.
    • gruntsūdeņu un virszemes ūdeņu kustība;
    • cilvēku, dzīvnieku, mājdzīvnieku pārvietošanās;
    • lauksaimniecības darbiem, celtniecības un speciālai tehnikai.

Drošība un uzticamība 

  1. Desmitkārtīgs rezerves līmenis trošu un estakāžu izturībai.
  2. Izturība pret aukstumu un apledojumu, sniegputeņiem, smilšu vētrām.
  3. Ekstremālu gaisa temperatūras darbības drošums.
  4. Augsta izturība pret vandālismu un teroristiskajiem uzbrukumiem.
  5. Izturība pret dabas kataklizmām – speciālā izpildījumā.
    • zemestrīca – 10 balles spēcīga pēc Rihtera skalas;
    • plūdi, upju pārplūšana – līdz 10 metru dziļumam;
    • uragānvētra – ar ātrumu līdz 250km/st.
    • cunami – ar viļņu augstumu līdz 20 metriem.